★ 399 gram ★

Alla inlägg under juni 2009

Av Lisa - 3 juni 2009 08:02

Den där tuppen jag brukar kliva upp med.. Han har nog sagt upp sig! 

Inte för att jag kan påstå att jag sovit oförskämt länge idag heller, men....


Det enda jag kan komma ihåg av den tidiga morgonen är:


Väckarklockan ringer. Det är jag som stänger av den.

Jag sätter mig yrvaken upp på sängkanten och tittar på telefonen.. Suck.. Klockan är fem.

Jag ställer mig upp och haltar med värkande ben och svullna fötter in till köket..  Huvudet bultar och näsan är täppt.. Fy fan vad sjuk jag är!!!

Urs.. Jag trycker igång kaffebryggaren och skyndar mig tillbaka till sängen och gömmer mig under täcket..

Jag hörde inte ens när Fredde åkte, så jag måste ha somnat om direkt..och ganska hårt dessutom..


Igår blev det Tacos till middag. Fan va gottit det var! Fast jag som föröker att inte äta så mycket kolhydrater kunde ju inte äta det som är godast. (brödet).. Fast jag tog ett bröd ändå (fullkorn).. Lite måste man fuska annars blir man galen :P


Nä nu ska jag ta mig lite frukost... Efter tre koppar kaffe så känner jag att jag nog håller på att vakna till liv!


Peace out babes!


Av Lisa - 2 juni 2009 20:11

'Efter en låååång dag kan jag äntligen sätta mig i soffan och slappna av...med datorn i knät och tvn på hög volym..Det har jag väntat på hela dagen!!'


jo just.. Om man ändå kunde få skriva så.

Jag få istället skriva:


Efter en lååång dag med enbart tv tittande och surfande kan jag äntligen säga att snart är denna dagen slut, så jag kan slå ihop lapen, stänga TVn och njuta av tystnaden.. Tystnaden..som kännetecknas av Fredriks extrema snarkande.. Snarkande på både in..och ut andning! De ni!!


Tisdag kväll: Ugly Betty.. Desperate Houswifes.. Fruktsallad... zzzznark

Av Lisa - 2 juni 2009 13:15

Har en extremt tråkig dag idag kan jag erkänna.. Trött men ändå rastlös.

Det känns som om det snart är kväll eftersom jag varit uppe sen halv sex..

Har inte kunnat duscha eller lagat mat eller ens kokat kaffe, för vattnet har varit avstängt.. Skandal!  Helt sjukt vad man är beroende av vatten. Ja mena, tänk bara hur många gånger om dagen man tvättar händerna!


Undrar hur man ska få den här dagen att gå då? Orkar lixom inte stöka på så mycket.  Sitter mest och planerar och funderar över hur ja ska ha det i nya lägenheten!  Helst vill man ju ha allting nytt, men det är ju bara att inse att det går inte. Så jag funderar på att kanske måla om vissa saker. A vi får se.. Ska fundera lite mer..


Är så fruktansvärt less på att gå hemma nu! Även om ja inte är så pigg så att ja skulle kunna jobba så känner man sig bara så jävla värdelös på nåt vis. Jag är bara jag lixom.. Alla presenterar sig alltid med namn och yrke.. Och när man pratar med nån man inte träffat på länge så frågar dom alltid 'Vad gör du nu då?' 'Vart jobbar du nu då?' eller nåt sånt..

Och man får alltid svara med sammar skitsvar.. 'nä ja gör ingenting, är sjukskriven..och dessutom arbetslös..'  Vilken merit!!

Nä jag känner bara att dagarna blir så fruktansvärt meningslösa.. Ja mena, hur många är det som har tid att sitta och skriva sånna här långa blogginlägg flera gånger varje dag??

Ju längre tiden går desto svårare kommer det ju att bli att komma tillbaka till arbetslivet också.. Så jag känner mig lite nervös och stressad för jag vill inte bli en sån som alltid är sjukskriven.. Ja gillar ju att jobba, även om det innebär att jag måste torka bajs!!


Jaja.. Nu har ja fått gnälla lite iaf. Nu ska ja röka en cigg och ta en promenix med lilla vovven min.... Dagens stora uppdrag lixom..




Jag hoppas på ett kort som inte lagts
Jag litar till ett ord som inte sagts
Min lust är fri, men min frihet är bakom galler


Tog en tripp ut med Mini och tog självklart kameran med mig..

Det resulterade i Detta fina collage. Hon är ju bara så söt!!

Av Lisa - 2 juni 2009 11:57

Ja gillar Eminems nya album 'Relapse' skarpt.. Brukar inte vara ett Big Fan Of Eminen, men nu har han lyckats charma även mig ;)

Särskilt mycket gillar jag 'We Made You'.. Den spelas ju ganska intensivt på alla radiokanaler nu.

En annan låt som inte är lika populär (än) men som jag tycker är skitbra är den här låten...  Lyssna!!!!


Av Lisa - 2 juni 2009 05:45

God Morgon!

Då var man uppe så här löjligt tidigt igen.. Hade planer på en morgon Power Walk.. eftersom de blev kraftig fusk igår. (köpte chips&ostbollar) Men min kropp protesterar! Näsan är igenmuran, jag har sandpapper i halsen, pannan värker och min stackars axel gör att jag knappt kan vrida huvet..

Det hade förmodligen gått mycket fortare att skriva vad jag inte har för krämpor, men det hade ju inte varit lika roligt!


Hade kraftiga problem med min lilla Mini igår.. Hon har börjat göra lite uppror.. Och när hon inte får som hon vill så kissar hon några droppar på vårt täcke! Tre gånger har hon gjort det nu.

Dum som man är så tänkte jag att jag kanske kunde få tips och råd från ett Hundforum men herre gud säger jag bara!

Okey det är bara vanliga människor precis som jag som sitter där och tycker och tänker, men jag fick inte ett enda bra råd.  Flera stycken anklagade mig för att typ misshandla hunden, att jag är för hård med henne, skrämmer henne så hon kissar på sig.. Men Hallåååååå!  Alla som har sett mig tillsammans med en hund vet väl att jag inte är sån?

Nä, dom flesta verkade bara va ute efter att hitta fel på mig istället för att komma med råd om varför hunden beter sig så och vad man kan göra åt det. Så aldrig mer ett hundforum! Bättre å fråga mamma då :P                     Mamma vet allt!!!! Det vet alla vi som har en mamma!


Sitter och funderar på vad jag ska hitta på idag... Men jag tror att jag bara ska Ta dagen som den kommer .. Man ska nog inte planera så mycket när man inte är riktigt pigg.. Då slutar det bara med att man blir besviken på sig själv..


Dagens mål: Tillåta mig själv att Ta Det Lugnt!!

Dagens citat: Today is yesterday when Tomorrow is today..


Dagens Låt:

Fix

Av Lisa - 1 juni 2009 16:40

jo då har man lyckats gjort nån nytta idag iaf! Ibland lönar det sig att kliva upp tidigt. (fast fem är kanske att ta i)

När klockan var runt åtta så var jag igång med både tvättstugan och dammsugaren.. Så nu är det rent och fint och luktar sköljmedel i hela lägenheten.. Har även rensat i skåpen i min fula bokhylla, så nu finns det iaf inte nå pund grejjer eller 'bra å ha' grejjer kvar där..


Var iväg till salong Vitamin och bokade en klipp-tid också. Så på Torsdag åker peruken av :) I LIKE!


Nu ska ja umgås med gubben lite.. Kanske ta en power walk om en stund också!


 Seeeeeee ya!

Av Lisa - 1 juni 2009 06:44

Tittar ut genom fönstret och inser att vädret inte kan jämföras med gårdagens sol sensation.. Jag pustar ut och känner en lättnad sprida sig i min kropp.. För vem kan med gott samvete sitta inne i en lägenhet när solen skiner?

Jag känner mig täppt i hela skallen och vill helst inte svälja. Jag känner förkylningen i varenda cell i min kropp..  Ska jag ens orka gå utanför dörren idag?

Det är väl självklart att jag ska göra det, jag har ju en vovve. Dessutom har jag en del ärenden att uträtta idag.

Känns motvilligt att ens tänka tanken, men klockan är trots allt inte ens sju, så mycket hinner hända.

Vissa dagar vill man bara inte kliva upp ur sängen... men jag kände att jag var tvungen att vara moraliskt stöd åt Fredde som klev upp klockan fem för att åka iväg på sin första jobbardag på säsongen.. Stöttande och förstående hemmafru som man är.. Så nu känns det ganska meningslöst att gå och lägga sig igen.

Anledningen till att jag inte gör det är att det absolut värsta min kropp vet är just att kliva upp på morgonen. Har ingen betydelse vilken tid det är, det är alltid lika vedervärdigt!


Längtar såååå tills vi ska flytta! Det ska bli så skönt att få slänga bort all gammal skit och bara börja om på nytt.. Visst, jag städar och rensar här hemma ganska ofta. Men det är alltid vissa saker som blir kvar som man inte riktigt vill slänga bort, men som man ändå bara stör sig på.

Men stora bokhyllan ska BORT! Jag hatar den! Sängen ska på tippen för vi köper en ny :) .. Jag vill köpa en ny TV bänk men det är inget måste..  Byrån i hallen vet ja inte riktigt vad jag ska göra av.. Kanske måla den.. Eller så köper man helt enkelt en ny. 

Svårt att veta hur man ska ha det när man inte mätat och tittat riktigt ordentligt i nya lägenheten.. Tror att ja måste gå ner och knacka på senare idag och fråga Yvonne om jag får titta runt lite mer.


Dagens mål: Jag ska göra det jag ska. Slappna av och inte tillåta mig att stressa! Jag ska lyssna på min kropp och lägga mig ner och vila om så behövs.   Ingen stjärna är ständigt på topp!



          ***Älska din fiende, det kommer göra honom vansinnig***

Av Lisa - 1 juni 2009 05:38

Ni kanske tror att jag är stark, men jag är rädd.


Jag är rädd, så rädd att ej bli sedd.                                                  
             
 

Ni kanske tror ni kan förstå, men inte allt.                                             
    


Jag är ensam, ensam här där det är kallt...


Jag lovar en dag, ska jag förklara vad som hände.


Hur det kändes, hur det värkte, hur det brände.


Jag lovar att försöka, förklara hur det var..


Men jag är rädd

Så lova att du stannar kvar


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards