★ 399 gram ★

Alla inlägg den 5 juni 2009

Av Lisa - 5 juni 2009 19:10

Zippar på ett glas JP chenet och mår allmänt gott ;)

Skönt med helg, å få rå om min Dexter lite grann! Solen och värmen är borta, men vad gör det?

Ska försöka vara positiv nu och inte tänka på alla problem som komma skall.

Här och nu!


Nu blir det en film.. Några extra glas, en massa mys och kanske lite godis..

Sen kan jag ta tag i resten på måndag!


'Dagen idag är en märklig dag, den är din.

Dagen igår föll ur dina händer, den kan inte få nåt annat innehåll än du redan gett den.

Morgondagen har du ännu inte fått löfte om, men dagen idag har du.

Använd dig av det.

Idag kan du glädja en människa, idag kan  du hjälpa en annan. Idag kan du leva så att någon annan ikväll kanske kan tacka dig för att du finns till..

Dagen idag är en betydelsefull dag.... Den är din!'


(en behanlingsskada.. jag har en förmåga att lära mig alla dessa texter utantill,  sen dyker dom upp i skallen när man minst anar det.. är det därför 12-stegs programmet brukar kallas hjärntvätt kanske?)

Av Lisa - 5 juni 2009 15:31

Efter en dag av städning, rensning, tvättning och diskning tog ja en tripp på stan och drog en kaffe med Andreea .. Mini fick lite home alone träning, och jag trog att det gick ganska bra :)


Nu väntar jag på att Fredrik ska komma hem så jag får veta om vi måste till sjukan eller inte.

Han ringde förut och sa att han fått en järnflisa i ögat.. Men han skulle försöka peta ut den.. Men sånt där gör ju bara sååå jäkla ont!! Hoppas de gå bra!


Nu ska jag fortsätta främja min städmani lite här.. Får inte släppa loss för mycket bara för då slänger jag väl bort allt vi har i hela lägenheten i hopp om att det ska bli enklare att städa då :P

Av Lisa - 5 juni 2009 09:39

Fasen va skönt det var att få sova lite längre än vanligt. Eller få och få.. kunna kanske jag ska säga. jaja skitsamma.


Känner att det är väldigt skönt att vara sjukskriven idag, för jag mår inte alls bra. Det känns som förkylningen släpper, men jag är fruktansvärt trött och slut. Och jag känner mig inte riktigt glad heller.

Har ju varit så fruktansvärt less ett par dagar. Vill så mycket men orkar så lite.

Ibland tror jag att jag orkar mer än vad jag gör, och det resulterar i att alla krafter tar slut och jag blir så här.


Jaja. Jag beställer bättre tider, bättre väder och ett bättre humör!

Glöm inte att kika in på Bild-Bloggen :)


Jag kan inte bestämma mig om ja gillar den här låter eller om den är helt värdelös.... Men efter att ha suttit och lyssnar på den ett par gånger så kan jag konstatera att versen är helt värdelös.. Både texten, melodin och även hans sång.. Men när det kommer till refrängen så sjunger han hur bra som helst och melodin blir genast mer intressant..

Av Lisa - 5 juni 2009 05:46

 

Har just skickat gubben på jobbet.. Humöret var inte direkt på topp idag eftersom de hade uppstått en mindre konflikt på fabriken igår.

Det kan inte vara så lätt att vara inhyrd av en firma för att göra vissa saker, men för att göra det som ska göras så måste dom vänta på att några andra gubbar ska göra det dom ska göra först..  Så ibland blir det ett enda stort väntande.  Och han som hyrt in dom, han klagar på att inget blir gjort...

Hmm..  Kan tänka mig att det bli jävligt jobbigt för Fredrik som är så rastlös och helst vill slita som ett djur och jobba dubbelt så hårt som han egentligen behöver.. och dessutom få skit för att han inte gör nåt.

Min stackars gubbe! Ja hoppas dom får åka till Domsjö och jobba snart, för där trivdes han mycket bättre!


Zippar på en kaffekopp och funderar på att slänga mig i bingen igen.. Har ju lärt mig av mina misstag och vill inte ha längre dagar än nödvändigt.

Lillasyster fyller 14 imorn, så jag måste fixa nån present till henne.

Men hon vill bara ha pengar så hon kan köpa ett nytt objektiv...  Så man får väl ge henne en slant och så tänkte ja baka nåt gott och ta med.

Har ett recept på nåt grymt gott som heter 'Radiokaka'.. Mums Mums.


Nu nu känns sängen väldigt inbjudande, så jag hoppar ner några timmar nu. Koffein o nikotinbehoven är stillade, så jag kommer nog somna gott! 


See ya later


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards