★ 399 gram ★

Alla inlägg den 21 maj 2009

Av Lisa - 21 maj 2009 21:21

Dagens middag: Special lasagne a´la Lisa. Vegetarisk eftersom Linn kom hit och hon är veg.

Den blev ganska ok med tanke på att ja aldrig tillagat cornfärs förut..

Däremot blev filmhyrningen jävligt misslyckad. 'Gomorra'... Den tar fan aldrig slut och den är asdålig! (sitter o 'tittar' nu) Jävla skitfilm säger jag bara!

Har även konstaterat att jag INTE ska äta färsk annanas nånsin igen! Är ju tydligen allergisk.. Det bara sticker och svider och bränner i hela ansiktet ju!!


Hoppas verkligen att stan är öppen iaf halva dagen imorn, annars blir ja galen! Och det får faan inte regna för då blir ja heeeeltokig!!! Har varit så jävla uttråkad hela dan idag, så imorgon får det banne mig hända nåt kul!


1juli flyttar vi iaf..men det kanske ja redan har skrivit..eller?

Jaja. Nu blir det en kvällspromenad innan man går och sussar!


Av Lisa - 21 maj 2009 15:07

När jag pratar med folk om min sjukdom så får jag alltid höra saker i stil med:  "Det kan man inte tro, du som ser så fräsch ut" eller "Ja men du ser ju pigg och glad ut så det kan inte vara så farligt"...

På gott och ont..

Visst är det roligt att folk tycker att man ser fräsch ut, och att jag verkar pigg.. Men dom vet inte.

Dom träffar inte mig varje dag. Det är nog bara jag själv och mina närmaste som kan märka hur jag mår. För dom dagar som jag inte orkar kliva upp ur sängen, vem ser mig då? Och dom dagar jag bara är för trött för att orka göra mig i ordning, vem märker det?

Dom flesta förstår inte hur mkt ja håller mig undan egentligen. Dom tror väl att jag har ett liv att sköta. Dom vet inte helt enkelt.

Så ibland blir jag bara så trött på folk som inte förstår vad jag menar när jag säger 'Jag orkar inte' eller att jag måste tacka nej till saker och avboka möten osv för att jag helt enkelt är för trött.

En del tror då att jag bara inte vill  träffa just honom/henne... Andra drar slutsatsen att ja nog börjat punda igen, att det är därför jag inte pallar träffas.. Medans vissa förstår mig helt och fullt.. Men dessa personer är få. Och det är väl de få personer som jag kanske verkligen pratar med och som får se mig även när jag är i botten!


Jag hoppas verkligen att den här cellgiftsbehandlingen gör mig frisk i några år så jag slipper det här ett tag!

Den är fruktansvärt jobbig! Men det är värt det..


Still waiting 4 better days

Av Lisa - 21 maj 2009 12:23

Fan va svårt de va när man är okunnig inom allt vad data heter.. Men nu finns låten (dock med väldigt dåligt ljud) på Minis hemsida.. (av alla stället) Ja tror att de ska funka.. Men de blir nån mapp o man måste ladda ner den.

Skriv gärna en kommentar om den inte funkar så ja kan göra om det!


http://minis.zoomin.se/webbdisk/4448.html


Song 2 My sister!   Text: Emma Björk Lethinen Musik: Lisa Jonasson -06


v1.  We grew up together you and me,                        
     and sometimes it was hard                              
     But I said we have to move on,we are sisters           
     But still so different                                

     I don´t know what I will do without you..             


Ref. How do you feel, how do you do                         
     How can I help, someone like you                       
     How can I help you, what can I do                      
     You are my sister, I love you                         

V2.  Everytime you try to rise you fall again,
     and I am here to help you
     But you don´t seem to see me,
     I see you falling deeper and deeper

     I don´t know what I will do without you..


Ref. How do you feel, how do you....................


//.  Promise me you don´t give up and promise me to fight                       
     I will always be there whenever you need me                                
     Even if it´s hard, i promise you that everything will be allringht.       

     I don´t know what I will do without you..


Ref. How do you feel.......

     

Av Lisa - 21 maj 2009 09:32

Ja nu ska ja berätta här..

Som många nog vet så har jag levt ett ganska hårt liv..och hur man än bär sig åt så skadar det dom närmaste. Även om man bara tycker familjen är en böld i röven så bryr dom sig. Och när alla andra faller står familjen kvar!

Hur som helst. Min äldre syster Emma hade jag inte mycket kontakt med alls under dom här åren. Och ärligt talat så trodde jag inte att hon brydde sig. Hon hade ju sitt liv nere i Södertälje så...

Men 2005-2006 så hamnade jag i fängelse och då började vi ha kontakt.

En dag fick jag ett brev från Emma. Ett brev med en engelsk text.

På baksidan stod det: Lisa du som är duktig på musik kan väl göra en låt av den här texten? 'Jag skrev den här texten när jag mådde som allra dåligast över min borttappade syster och hittade den i ett block häromdagen'...

Så jag gjorde en låt av den, och jag behövde inte ändra ett enda ord i texten för att det skulle passa med melodin.. Det bara kom helt naturligt!

Så musiken är skriven på Hinseberg-06.. Verkar vara stället man måste vara på för att få inspiration till sånt. (kanske för det inte finns så mkt annat att göra) För efter det har jag inte lyckats ens skriva en liiiiten låt..


När jag var på Korpberget förra året så spelade jag den låten för tjejerna där, och spelade in den på kassettband åt flera av dom, för dom gillade den så mkt.

Idag fick jag ett mail med en förfrågan om jag ville komma och spela den på nåt evenemang.. Roligt, men jag är för feg för sånt. Så jag lovade att skicka text, ackord och ett film eller ljudklipp då ja spelar låten.. Så kanske dom kan hitta nån annan som kan lära sig att spela den.


Jag ska fixa så att ni får höra den här på bloggen också!

Seeeeee ya


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards