★ 399 gram ★

Alla inlägg den 14 maj 2009

Av Lisa - 14 maj 2009 21:58

Längesen ja mådde så här dåligt! Fyyyy. Ska ja tala om alla krämpor ja har just nu?

*Ont i halsen

*Feber

*värk i alla leder

*Ont i magen

*Mår fruktansvärt illa

*Svullen under fötterna

*Kissnödig

*Svettig

aaaa hade kanske gått snabbare att tala om vilka krämpor jag inte har..

Och vetskapen om att jag ska gå igenom detta minst 4 gånger till gör mig gaaaaalen!!!

Men vetskapen att jag kommer må bättre sen håller mig uppe!


Har legat och sovit nån timme nu. Vi gick och hyrde en film. 'Spirit'.. Den va ju bra.. Men ja råkade ju somna så ja måste se den igen sen.. Missa ju typ halva filmen!


Jaja.. Nu ska ja försöka påta lite på nya hemsidan...om ja orkar.

Ja tog nån jäkla tablett nyss som ska va bra mot illamående..men man blir lixom ganska trött o bäng av dom också, så det är ju ingen man kan ta mitt på dan.


Hangin on


Av Lisa - 14 maj 2009 13:24

Ja nu känner jag trötteheten komma smygande...

Har varit på stan en sväng och handlat lite..och hade tänkt städa idag, men det blir nog inget av det för nu känner jag bara att jag håller på att somna nästan..

Så det blir nog lite surfande och sen vila på soffan ett par timmar..

Kan hända att man orkar städa sen.


Pratade med mammzen nyss.. Hon har haft inbrott medans vi var i Umeå. Helt sjukt. Vardagsrumsfönstret var uppbrutet, men det är ingenting som är borta konstigt nog..  Liiiiiiiite skumt är det ju att brorsan och mamma har inbrott båda två under loppet av ett par dagar...  Söker ni något speciellt eller??

Jävla idioter isåfall. Man bryter inte hos folks föräldrar!


Nu har jag postat ansökan om körkortstillståndet.. :)  Måste bara betala in dom där 220 kr innan dom kan börja behandla min ansökan.. Det ska bli intressant att se vad dom säger.

Min övervakning går egentligen uit om tre veckor också. Men jag skulle ju få förlängt, och förlängd eftervård och allt va det snackades om. Men det verka ju inte va nånting sopm funkar som det ska med det där jävla Vita villan...

Dom lova att lämna besked samma dag eller dan efter mötet. Men dom hörde aldrig av sig, så ja fick ringa själv. Och då kryper det fram att jag inte får komma tillbaka till eftervården ens..   Nä men ring för fan och säg det då så ja vet!! Ja vill ju ändå inte gå där så börjar ju inte gråta och bryter ihop eller nåt sånt!  Ä vi få se va som händer. Det kanske inte blir nån förlängning eftersom dom inte har nån aktivitet att erbjuda.


Nä nu ska ja vila en stund..  Puss

Av Lisa - 14 maj 2009 09:32

Fy va ja e trött. Somnade nog vid fyra i natt.. och så var ja tvungen att kliva upp vid åtta för att ringa veterinären.

Ja tror ju att Mini åkt på rävskabb.. Eller ja.. Mammas hundar har precis fått behandling mot det, så jag tycker det är lika bra att hon också får det. Ta det säkra före det osäkra lixom.


Mår illa idag och värre lär det bli. Så jag kommer nog inte göra så mycket idag. Bara vara hemma.

Behöver städa och packa upp och grejja.. Fredrik ska ju iväg på rättegång idag, så det blir bara jag och Mini hemma, så vi kan pyssla på bäst vi vill.


Men nu ska ja lägga mig på soffan och dra mig en stund till.. Kanske sova lite också.. vem vet!!!


Sömnen är nyckeln till skönhet ;)

Av Lisa - 14 maj 2009 03:04

Ja kan faaan inte sova alltså. Det går bara inte.

Klev upp och tog en kopp te och slog på tvn.. men nu ha ja snöat fast i datorn istället.

Håller på att bygga en ny hemsida..och jag är sååååå dålig på det! Man behöver tålamod, man får inte ha bråttom, bra fantasi är ett måste, och dessutom är det ju bra om man är lite insatt i dataspråket. Man fattar ju typ vad hälften av alla ord betyder.. (och då är ja på en enkel sida)

Dampig som man är så blir ja förbannad och stänger ner skiten. Kan fortsätta i morgon eller nåt.

Måste ju göra ett nytt sov försök.. Fattar inte hur ja kan va vaken ens.

Mycket som snurrar i ett litet huvud.....


I´m trying


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards