★ 399 gram ★

Alla inlägg den 12 maj 2009

Av Lisa - 12 maj 2009 18:45

Kan inte riktigt slappna av...

Är lite orolig för imorgon.. cellgiftsbehandlingen och allt.. Är även lite orolig för vad som händer där hemma.. Har en konstig känsla, och min kvinnliga intuition brukar aldrig vara fel...

Vill egentligen bara åka hem, men jag är inte superwoman. Jag måste ta hand om mig själv och låta andra ta lite ansvar för sitt. Även om det kan vara jäääävligt svårt ibland.

Vissa dagar känns det bara som om man har hela världen på sina axlar. Jag tror lixom att det är min uppgift i livet att se till att alla mår bra, lösa allas problem och rädda alla ur sina kriser.. Fast egentligen har jag mer än nog med mig själv så jag önskar att jag bara kunde lägga alla andra åt sidan och vara lite egoistisk för en gångs skull.

Jag måste försöka lita på att folk talar sanning. Lögner brukar uppdagas förr eller senare och man mår bara dåligt av att gå omkrig och spekulera.


Så dagens övning:  SLÄPP TAGET

Av Lisa - 12 maj 2009 17:02

Ja nu ha vi varit på stan hela dagen.. Så nu har ja ont i fötterna och är trött som bara den.

Men jag har iaf shoppat :) och hittat det mesta ja tänkt att ja skulle köpa.

Ett par linnen på Ruth mfl. och sen gick jag länge och tittade på min favvo affär Carlings.. som är så dyr så man knappt ha råd att titta på en del saker ens. Men ja köpte en jacka och en munkjacka där iaf..

Sen ha ja även köpt lite smått och gott..smink, armband och sånt. Så nu är jag nöjd..

Men nästa gång ja åker hit så måst ja bara gå in på djuraffären.. Dom har skitsöta kläder till hundarn där sa syrran, så då kan ja shoppa lite till Mini också.. Hon är ju så liten än och jag vet ju inte hur stor hon kmr bli, så det känns lite onödigt att köpa nu.


Men nu är det matlagning på g säger min näsa... ja ska dra mig in till köket ;)


See ya    Puss

Av Lisa - 12 maj 2009 08:54

Ja nu ska ja snart göra mig i ordning för en dag på stan.

Gårdagen blev ju helt vedervärdigt hemsk!

Fredrik svarade inte i telefonen på hela dan. Ja ringde och ringde, Per ringde, Jimmy ringde.. Per va dit och knackade på..

Fasen va orolig man blir när sånt där händer. Men när klockan var halv ett så fick ja tag i han.. Jävla karlslok!


Tyra skriker och Nellie har kraft-damp! Jag blir helt yr i bollen av alla höga ljud.. Men jag vänjer mig nog.

I morgon är det dax för den hemska behandlingen igen... Sen få vi se om ja åker hem eller om ja stannar en dag till.


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards