★ 399 gram ★

Alla inlägg under mars 2009

Av Lisa - 27 mars 2009 15:57

Ja Fredrik kom som en räddande ängel och bjöd på lunch idag.

Sen har vi suttit och tittat på film.. Ska snart se en film till.. Med lite godis till. Man måste ju få fuska med dieten när man är sjuk ju ..

Har feber och ont i skallen, så ja pallar inte ens gå utanför dörren idag.

Men nu ska ja dra på Madagascar.. Har sett den förut men den är så jävla bra så man kan se den igen och få sig ett gott skratt!!!

Filmtips:

"YesMan" med Jim Carrie

Av Lisa - 27 mars 2009 12:07

Å guuud så jävla tråkigt!! Nu ligger ja hemma med feber ... igen! Kände det igårkväll redan och jag blev sååå less!

Men men. Ja ska ändå bara va hemma och ta det lugnt fram tills jag ska till Umeå.. Sen måste man ju ta det lugnt efter det också.. Ingen alkoholdrickning eller onödiga infektionsrisker.

Sist ja fick med där behandlingen så sa dom åt mig att ja inte ens skulle dricka ur samma glas som nån annan. Så känslig blir man.  Men jag som var i full rulle med mittmissbruk brydde mig ju inte ett skit om det.  Utsatte mig för att få in både det ena och det andra i blodomloppet.. Men då mådde jag ju därefter ett tag också.

Har nog varit på många sjukhusvistelser som jag hade kunnat slippa om jag hållit mig borta från drogerna., Men så som ja mådde psykiskt då så hade ja ingen möjlighet måste jag nästan säga..


Jaja.. det blir väl till å ligga hemma och dega på soffan hela dan idag då.. Måste bara försöka pallra mig iväg till affären för ja har ingeting att äta hemma..

Av Lisa - 26 mars 2009 21:39

Fasen va dålig ja blivit på att skriva här om man jämför.. För nån vecka sen va ja väl inne i en flitig period med uppåt 7-8 inlägg per dag..

Men... a ja vet inte. Det har varit rätt struligt ett tag och eftersom man inte riktigt kan skriva vad som helst här, så har ja inte haft nåt att skriva om..

Men jag känner att ja börjar få rätsida på saker och ting igen. Sakta men säkert.. De kommer väl gå upp och ner hela tiden. Det gör det ju med allt. Men varje gång man tar sig igenom en nedgång så blir man  starkare!! Och jag tror jag just tagit mig igenom en !!


Nu sitter jag o tittar på världens hemskaste program.. eller det handlar iaf om världens äckligaste människa! Josef Fritzl... Fy vilket monster alltså!!!  Måste se färdigt det nu.., see ya

Av Lisa - 26 mars 2009 16:42

Ja nu har jag varit på stan och köpt nya skor.. De blev sneakers. Har så mkt stövlar så ja kan knappt räkna dom längre, så det fick bli nåt annat.


Ja är skittrött idag faktiskt och ja funderar mkt över min kommande cellgiftsbehandling.. Lite orolig och så, för jag vet ju att man mår rätt dåligt och att det har mkt bieffekter.

Så det kommer ju inte bli roligt precis, men förhoppningsvis får jag må bra ett låååångt tag sen :)  Så det är värt det.


Av Lisa - 25 mars 2009 13:45

Äntligen! Har pratat med läkaren nu och jag ska få det där cellgifts droppet ja fick för typ 5-6 år sen!! Det känns skit bra. För ja va pigg i flera år efter ja fick det!!

Så nu är de bara att invänta en kallelse!!

Weeha!!!!!!! Kanske man får må bra sen ett tag då!!!

Av Lisa - 25 mars 2009 10:25

Skönt att vara uppe i normal tid för en gångs skull..

Ska snart ner  på stan och dra en fika med Linn.. Skönt att hon har bil för det är 12 grader kallt idag såg jag... Brrrrrr.. Men solen lyser iaf.. så ljuset får man ändå!!

Skriver mer senare. Puss

Av Lisa - 24 mars 2009 21:50

Ja nu har ja ordnat lite mysigt här hemma efter en lång promenad i kylan. Har tänt massa ljus och rökelser, det är städat och fint och jag sitter och myser med en kopp te framför TVn..

Ibland kan det kännas ganska tomt.. Man har lixom ingen att göra mysigt för. Men jag själv då? Man måste väl kunna städa, laga god mat och tända ljus även fast man är själv? Jag tror egentligen att det är ganska viktigt att man inte bara skiter i sånna saker när man bor själv.


Imorgon ska min läkare från Umeå ringa. Så nu har jag suttit här och skrivit en lista på allt jag ska ta upp så att jag inte glömmer bort nånting. Brukar gärna vilja att samtalet ska vara slut så fort som möjligt och sen när man lagt på har man glömt hälften av allt man skulle säga.. Not good!!


Hoppas att vädret blir lika fint imorgon också.. fast det får gärna vara lite varmare, men solen får mig på bra humör (även fast jag måste begränsa min vistelse i den pga min SLE)..  Jag tror ljuset över huvud taget gör människor mer pigga och glada!


Nä nu ska jag ta ett fotbad.. Sen tror jag att det blir sängen om en stund eller två..


See ya tomorrow!!

Av Lisa - 24 mars 2009 15:53

Ja idag har ja varit o fyndat lite på rean på Parelle.. Alltid nice med billiga saker :)

Nu sitter ja hemma o äter en omelett och sen ska ja skura.. Inte riktigt lika kul, men de är sånt som måste göras det också.

Jag sov länge som satan idag.. Tro klockan va kvart över tolv när ja klev upp.. Kändes inte bra. Men ja mår bättre idag än ja gjorde igår.

Igår kändes allt bara pest och pina, men idag lyser solen och jag med den :)

See ya later


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards