★ 399 gram ★

Alla inlägg den 11 mars 2009

Av Lisa - 11 mars 2009 21:24

Fan va det snurrar i min skalle på kvällarna. Har så mycket tankar och känslor och funderingar som jag aldrig gör nånting av. Planer som jag aldrig orkar genomföra. Ja får lixom aldrig fingrarna ur arslet. Jag gör aldrig det som ja verkligen vill göra.. Ser bara en massa hinder överallt. Jag måste ändra på det. Jag måste ändra på mig. Annars kommer ja aldrig komma vidare. Kommer sitta här som en gammal pensionär och deppa ihop totalt.. Eller börja knarka igen.

Nä, men ja känner att det behövs en förändring.. Nånting, nånstans. Jag vet inte exakt vad, men jag vet att nåt måste hända.

Förmodligen är det med mig som med resten av jordens befolkning att om nåt ska hända så måste man göra nåt. Man blir inte serverad saker och ting på silverfat.. Men jag har bara inte tillräckligt med krafter, ingen motivation. Men den kommer säkert snart tillbaka.

Har ju haft det lite kämpigt ett tag med sjukdom och separation osv så det är inte så konstigt att man känner sig lite nere... och så nu ska ja kanske bli pensionär också.. åååååååååååååååååååååå... 

Nä, jag ska rycka upp mig. Egentligen borde man flytta. Varför bor jag här? Vad har jag här lixom? Nån slags falsk trygghet.


Ja som sagt. Det är mycket som snurrar i den här lilla skallen.... :)

Av Lisa - 11 mars 2009 13:52

Ja nu har äntligen Bax lugnat ner sig och han sover som en liten bebis. Så jag smyger omkring här i lägenheten så han inte ska vakna. Löjligt va? Som om han vore en bebis. Haha.

Har försökt fixa dörren lite. Har ju en lite udda ytterdörr här. Den är madrasserad med ett grönt skinn över.. Skitful, och ännu fuare när hälften av skinnet hänger nere på golvet.. Men ja har tejpat upp det så gott det går.. Han åt  ju upp lite av skinnet, så det blev lite nakna bitar. Ser för djävligt ut faktiskt. Ja måste nog ringa hyresvärden och höra om vi kan göra nåt åt det där... Kanske byta dörr eller nåt.

Av Lisa - 11 mars 2009 11:38

Shit vilken jobbig hund alltså.. Det kommer krävas mycke arbete om man ska stimulera den här hunden så mkt som han behöver. Dessutom behöver han en fast hand och mycket träning på inkallning, koppel och att vara ensam hemma.. Jag skulle nog aldrig orka ha en sån här hund. Men jag gillar ju små hundar.. Dvärgpudlar är precis lagom för min smak.

Behöver inte nödvändigtvis så mycket motion, men klarar av att gå  hur långt som helst.. Perfekt.

Jaja.. nu blir man sittande här hela dan då för ja vågar ju inte lämna den här klumpedunsen ensam igen. Och Totte stackarn han fick ja låsa in i buren för han får inte va ifred.

Vi kanske ska åka ut till mamma en sväng sen så Bax får bli lite fostrad av Tanya - The King Size Pudel. Hon är gammal och erfaren!!


Ja mötet på F-kassan gick bra! Dom ska försöka få igenom en halvtidspension på mig, så nu är ja väl snart pensionär. Helt sjukt låter det ju. "Då kan du ansöka om särskilt bostadstillägg för pensionärer" sa han.

Aj aj aj va illa det lät! Ja är 24 år!!!! Men men. Jag är ju sjuk och jag kommer aldrig kunna jobba heltid, så ja får väl tåla att bli kallad pensionär då. Då kanske man får gå med i PRO.. Haha.

Nä men ja hoppas att det går igenom, då slipper ja oroa mig alltför mkt för ekonomin iaf.. Fram tills ja är 65 år..


Nä nu känner ja att det är dax för lunch!!

Av Lisa - 11 mars 2009 10:24

Är hundvakt åt brorsans Amstaffvalp Bax... Och jag skulle ju på möte på försäkringskassan och var borta typ en timme.. När ja kom hem så hade han bitit sönder dörren, slagit sönder två blommor och en lampa. Jippe!! Säkert har han skällt som en tok hela tiden ja var borta också.

Ändå var ju Totte hemma också så ja trodde han skulle hålla sig hyfsat lugn.. Men men.

Ja nu måste ja ta hand om Bax här. Han är ganska krävande må ja säga.

Men ja lägger upp lite bilder på han sen. För även om han är jobbig så är han jävligt fin!!


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards