★ 399 gram ★

Alla inlägg den 5 mars 2009

Av Lisa - 5 mars 2009 23:52

Ja då var det kväll då.. Har faktiskt haft en riktigt bra dag idag....

Men så kom kvällen och kvälls ångesten..

Man känner den där saknaden.. Undrar hur det skulle ha blivit om man gjort si eller så... Vrider och vänder på allt tills de går sönder.

Men nu ä det som det är. Självklart tar det tid att vänja sig att vara ensam. Ofta är det skönt, men på morgonen och på kvällen känns det tomt. Ingen att trängas med i sängen...

Vanor är vanor... det tar väl nån månad så är man en självständig stark singelkvinna igen!!!! hm... känner mig inte särskilt stark, varken psykiskt eller fysiskt.. men de kan ju vara ett mål.

Nä nu svamlar ja en massa gojja här för ja är såååååååååååå trött..

Halvligger i sängen me datorn på magen...

Natti Natti

Av Lisa - 5 mars 2009 17:31

Ja jävlar vilket ryck jag fick. Kände bara att nu jävlar ska här städas. Så nu luktar det citronsåpa i hela lägenheten. Skönt!!! Då behöver man inte oroa sig för det på ett par dagar sen då....

Nu ska ja bara göra det sista, lite puts och sånt, sen ska ja ut på en "broarna runt". Det är bäst man passar på medans man har energin!

Av Lisa - 5 mars 2009 17:29

 

So, so you think you can tell
Heaven from Hell,
Blue skys from pain.
Can you tell a green field
From a cold steel rail?
A smile from a veil?
Do you think you can tell?


And did they get you to trade
Your heros for ghosts?
Hot ashes for trees?
Hot air for a cool breeze?
Cold comfort for change?
And did you exchange
A walk on part in the war
For a lead role in a cage?


How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls
Swimming in a fish bowl,
Year after year,
Running over the same old ground.
What have we found?
The same old fears.
Wish you were here.


 

Av Lisa - 5 mars 2009 15:37

Ja de var helt Ok att gå på eftervården.. även om ja varken känner eller litar på nån i gruppen egentligen så kan man ju ändå säga vissa saker..  Ja säger inte mer än vad jag skriver här på bloggen typ.. Vissa saker behåller man självklart för sig själv.. Man kan ju inte hänga ut sig totalt.

Fick skjuts upp av Pappzen iaf (behövde inte fråga för ja mötte han på banken)..  men tog en promenad ner och de va rätt skönt. Tro ja ska ta en vända till sen ikväll faktiskt. Som sagt så behöver döfläsket skakas om lite.

Hade lite hemmaträning här igår kväll.. lite mage och hantlar och sånt för ja pallar fan inte gå på gymmet... Känner mig så fånig där och så får ja för mig att folk glor..  Nojor.. haha

Nä nu ska ja laga blomkålsmos och lax file´.. gott gott

Av Lisa - 5 mars 2009 11:01

Ja får fan lära mig ta lite ansvar... (även fast ja är sjuk)  Det finns grejjer man måste göra ändå, och nog fan ska ja orka ta mig upp till Villan och visa upp mig så dom vet att ja lever och inte är ute på nå Pund Race eller nåt. Jag får väl svälja stoltheten och göra det jag HATAR.... Be någon om skjuts. Vet inte varför ja avskyr det så mkt, men säkert för att ja kört själv i 5 år och nu måste ja ha skjuts överallt.. Och åka buss är det VÄRSTA ja vet!!!!  

Men få se om man kanske kan plåga sig och ta en promenad. (bara för att slippa ringa farfar eller pappzen om skjuts)  Visst e ja töntig?   Tvångstankar lixom...

Nä nu går ja på stan o ser om de finns nån lämplig kandidat att fika med.


Av Lisa - 5 mars 2009 09:37

Ligger här i sängen och fryser. Blev nyss väckt av lillebror som hade råkat lagt sig på elefonen så den ringde upp mig. Men de är väl lika bra att man kliver upp. Hade ändå tänkt kliva upp vid tio.

Måste upp på Villan idag alltså. Men ja vet faan inte hur ja ska orka, med min feber och värk. För ja känner redan nu att ja har feber idag också.

Fast vid närmare eftertanke så skiter ja nog i eftervården idag. Ja kan börja nästa vecka. Nu har ja ändå vare borta så mycke, så en gång hit eller dit kan ju inte göra så stor skillnad.


Nä nu är det dax att sätta på kaffe och sätta sig framför TVn istället för å ligga här och dra sig.


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards