★ 399 gram ★

Alla inlägg den 19 februari 2009

Av Lisa - 19 februari 2009 15:47

Ja idag är det faktiskt en sån dag då det är jättesynd om mej.. hehe. Nä men ja har en hel ylle "ligga på soffan-dag"..  Har inte sminkat mej, duschat eller nånting. Bara druckit kaffe, kolla på TV, suttit vid datorn, spela TV-spel... Väntar nu på att lillebror ska komma med cigaretter..  (då är de illa när man inte ens pallar gå till Videoteket)..

Men det är bra att man inser sina begränsningar och vilar när man känner att det är nödvändigt.. I mitt fall är det nödvändigt kanske lite oftare än de kan va för andra.. eftersom ja har den här SATANS sjukdomen som ja för övrigt är så jävla less på så ja håller på å spyyyyyyyyyyyyyyyy!!

Men jag hoppas och hoppas och hoppas att behandlingen kommer göra nån nytta.. Läkaren sa att vissa måste behandlas i ett par år innan den ger full effekt... suck. Man måste se på livet lite långsiktigt om man ska hålla lågan brinnande. Men ja litar på hennes ord, gör som jag blir tillsagd och sen får ja försöka leva utefter det då..  Det blir lite begränsat vad jag kan, orkar och bör göra.. och det är inte alltid som ja gör precis till punkt och pricka så som jag borde. Men jag försöker..

Nä nu får de va färdigbloggat för idag. Håller på å bli en riktig blogg nörd av att sitta ensam hemma..

Bye Bye 

Av Lisa - 19 februari 2009 12:31

Vad kan man förvänta sig av livet egentligen? Vill man ha nåt så jobbar man hårt ibland för att få det. När man väl får det så är jakten över och halva nöjet är borta.. Man blir nöjd ett kort tag sen börjar jakten på något annat.

Är det bara jag som känner så? Vad vill man med livet? Jag vill just nu ha ett jobb. Men jag VET att när jag har ett jobb så funderar jag över om jag verkligen vill leva mitt liv med att slava 7-4 varje dag för en skitlön.. När jag är arbetslös känns allt meningslöst och oftast har jag egentligen inte ens en anledning att kliva upp ur sängen.. Men jag gör det ändå..

Vad vill man då? När blir man nöjd? Ska hela livet vara ett enda sökande? En kamp? Nä jag vet inte.. Vad tror du?  

Blir du någonsin nöjd?? 

Av Lisa - 19 februari 2009 11:52

Nä urs.. vaknade bara för ett tag sen o känner redan att de här INTE blir nån bra dag.. Trött, snorig, värk i hela kroppen. Tror ja går å lägger mig igen :)

See ya Later

Tidigare månad - Senare månad

11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24
25
26
27 28
<<<
Februari 2009 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards